Kawan2

Thursday, January 27, 2011

Super woman??1???..cake batik aku!!

Terdaya atau tak memang kena terdaya kan..kat office keje, umah pon keje..nak wat camana..hajat nak main masak2 mmg menggunung..tapi sampai uma bila keletihan dengan tugas surirumah yang lain ke laut..tapi semalam sempatla buat kek batik versi aku..aku nye versi ada telor..ramai org wat tade telur...kalau nak cuba bole try la. very simple aku nye kek batik :
(picture tak sempat snap. mlm ni aku snap sok aku buboh sini k)

Bahan2
1 packet biskut marrie di patah riuk (aku beli jenama HUP SENG kot 3.50)
1 packet milo kecik (harga 3.60 kot)
1 cawan marjerin@butter
1/2 cawan gula (kurangkan manis)
1 cawan susu cair
3 biji telur (pukul@belasah sampai naik)


Semua masuk dalam kuali kecuali telor, sebab telor korang masuk after bahan lain dah cair k. then pas masok telor agak da pekat cantik tuang la biskut marrie. alakadar gaul2, jangan sampai lunyai plak biskut then masuk dalam loyang or bekas apa2 la. yang penting dlm bekas. takkan korang nak bior dalam kuali je. mana ada shape kan? tekan2 dalam loyang@bekas bagi padat, the simpan dalam fridge. pastu ikot suka la nak makan bila. lepas seminit pon bole (kalau dah tahap gaban sangat nak makan). aku salu simpan semalaman. anak bujang aku mmg favourite. Ok sume.Kalau nak cuba silakan. tak sedap cuba lagi resipi cara lain k. Tata!

No comments: